En fråga...

Som faktiskt ganska många ställer till mig, trots att jag inte är känd eller någonting men som jag knappt vet svaret på själv faktiskt..
Hur ser du på dig själv?, alltså anser du att du är känd, duktig, snäll osvosv.


Vi lever i en värld där vi nog inte får tycka om oss själva egentligen, tycka att jag kanske ser riktigt snygg ut idag eller att jag red riktigt bra den rundan eller i andra sammanhang med andra personer att dom kanske gjorde ett snyggt straffmål osvosv. Vi får inte tycka det.
 
Om vi någongång tar åt oss äran så är vi s.k. ''bitchar som är bättre än alla andra''. Eller kanske fru rätt&fel kommer in och säger ''ajjabajja, jag vet att du bara gjorde hälften av jobbet på den hästen då min bästa kompis skrittade den under tiden''. Självklart ska din kompis också få ta åt sig äran när lilla saga(tex.) vars ponny vart skadad året innan tar SM guld. Men om Saga tycker att den rundan, SHIT, den var riktigt bra och jag red riktigt BRA! Om hon skulle säga det inför en drös med människor hade alla nog inte varit så glada för henne längre.. Vi människor kan inte glädjas åt andra!! Ytterst få som kan det. Och definitivt.. Vi får inte ge creed till oss själva.. 
 
Men nu till mina tankar om mig själv..
Jag tycker att som alla andra att alla har bra och dåliga sidor, inklusive mig. Dock så tänker ja inte på dom på det sättet.
 
''Självklart'' tycker jag ju ändå att jag är duktig på det jag håller på med, att man liksom orkar fortsätta i motgångar och sådant förstår sig nog ingen o-hästrelaterad människa på haha. 
Det hade ju inte varit lätt heller om man har en ponny som man inte klickar med på det sättet. För det är nog det viktigaste, att du och hästen verkligen ska vara ett. 
 
Sen anser jag mig verkligen inte som känd hehe, väldigt kul att folk kan tro det ibland, hehe. 
 
Och på ''snällbiten'', ja, jag tycker väll att jag är snäll och glad som kompis, jag vill helst inte vara ovän med någon men behöver inte vara kompis med alla, hehe.
 
Puss Moah:*
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0