Diddi & Comet..

Diddi & Comet vilade ju när jag gick med gips men ska nu äntligen igång..
Diddi som ni kanske vet, markerade lite när jag var på ridläger v. 25.. Så nu har hon ju fått vila ett bra tag så nu tror jag att hon är frisk igen! 
Men nu så ska hon faktiskt mest bara skritta.. I typ 2 veckor.. Skritta upp & ner för backar, skrittas med graman, och bara skrittas.. Få upp lite kondition men framförallt, börja muskla sig.. Använda ryggen och bakbenen.. Sen efter nån vecka eller två(kan bli tre också) ska hon få travas lite.. Men jag tycker att detta blir ett bra upplägg, då vi har väldigt bra backar och skog och vägar.. 
Sen tycker jag också att det är vädligt bra att hon få lite hull nu.. Då blir det ''ännu'' enklare att få lite mer muskler på henne!! :)
 
Comet däremot ska få skritta & travas.. Lite kort galopp om någon vecka.. Sen ska han igång ordentligt, för att sedan försöka kvala Msv & SM!
 
Så nu kommer ni att få följa alla tre igen.. Däremot så ska Tibbie bara ridas i skogen, och Comet kanske jag åker och tränar ibland, då&då! ;)
 
Nu fick ni lite information om hur det är med Comet & Diddi, och bilder kommer komma upp ungefär varje dag! :)
 
Kram Moah :*
 
 
Sen när vi ska ut på banorna igen.. Ska vi va bättre än någonsin! ♥

Kommentarer
Postat av: io

älskar diddi jätte fin ponny :) e det c ponny ?

2012-08-07 @ 11:40:33
URL: http://wwwponnyio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0