Ett inlägg..

Detta inlägget är änat åt en person.. Alla kan nog lista ut vem det är tillslut. Det handlar även om rid & ponny"världen".. Nästan alla ryttare med familj lever i sin egna lilla "bubbla". Man grattar bara vissa personer, säger grattis till vissa, hjälper just den personen eller så är du/ni kanske trevliga mot alla? Jag försöker gratta och säga lycka till till så många jag kan. Dock så är jag ju väldigt blyg, så vågar ändå inte säga det till alla! Det är många folk som blir avundsjuka för att man får en liten rosett och nån grimma(tex.) men det är INTE det viktigaste. Att få en bra runda och sedan kanske säga grattis till personen som böev placerad. Man vet INTE hur mycket det betyder. Eller att man får ett "lycka till" från någon på framhoppningen! Men ivartfall. Nu på ridsport ponny cup finalen så var det en MASSA tjafs om översomare, framhoppning, Åby som ställe osvosv. Jag måste säga EN sak! Jag stof vid framhoppning ett tag innan RPC-finalen skulle börja. Jag såg INGEN som vaar röd-gråten, svart under ögonen av mascara eller liknande. Men det som jag MEST tänkte på när jag läst ett inlägg så minns jag, jag är 75% SÄKER att INGEN överdomare stod på framhoppningen och ropade ut massa omika saker om ett ekipage. Visst, om detta är rätt så HÅLLER JAG NÄSTAN MED överdomaren. Då istället för att alla ska vänta på att få hoppa fram och bara en ska hoppa kunna hoppa fram, jag vet SJÄLV hur detta har varit. Då jag vart på samma framridning som detta ekipaget flera gånger. Jag vet mycket väl att man verkligen INTE vill vara i vägen för dom då det går i 260km/h och att det finns SMÅ ryttare på Msv nivå. Nu säger jag INTE att denna ryttaren rider dåligt. Då jag anser att INGEN människa i världen skulle kunna rida dåligt om man tävlar på nationell Msv nivå! Det krävs ridning för det! Helt klart! Men sen vet jag även folk som skaffar bortförklaringar efter varje gång det går dåligt. Det kan va jobbigt att säga att man åkt/ramlat av, men det blir inte bättre av att man inte skriver något om det./ erkänner att man red dåligt JUST den klassen. Nu har jag fått ur mig LIIIITE av all ilska om Åby.. Ni ska veta att Åby är bland dom BÄSTA ställena jag vart på! Bra, tekniska banor, sjukt GRYMT underlag, trevlig personal(förutom 1-2st) och aa.. Fina priser var det också! :) Längtar efter nästa tävling i Åby ska dom veta.. Och det är ändå ganska ballt att kunna säga att JAG har (ridit) på ÅBY (TRAV)BANA!! ;D Puss moah :** <3

Kommentarer
Postat av: Wilma Glans <3

Fine ! Jag vet vem det är ;) <3333333

2012-08-29 @ 17:09:10
URL: http://wilmaglans.blogg.se
Postat av: Patricia

sjukt bra skrivet! :)

2012-09-02 @ 22:29:21
URL: http://dressyrtjejernas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0