Hur jag lägger upp ett ridpass...

Först skrittar jag fram hästen.. Helst ute. Sen skrittar jag upp för en brant backe och sen ner.. Sen skrittar jag lite till och känner lite på hästen, halter, volter & ställa&böja.. Sen när det känns bra så börjar jag tävla.. Travar lite med volter och halter. Sen tar jag lite galopp, galopperar fram den i bra tempo. Sen låter jag den skritta lite och efter det börjar jag jobba den.. halter, Flytta, ställa(i trav) och alla skolor(skänkelvikningar, öppnor, slutor osvosv..) sen gör jag samma i galopp, mycket volter och halter! Sen lite byten.. Efter allt detta så tar jag det som jag inte har känt så jättebra på framridningen(kan vara halterna, bytena osvosv.. Och sen när det går som bäst, hatar att fortsätta i onödan, travar jag av hästen.. Sen skrittar jag av ute och upp för en bace och sen skrittar länge.. Såhär ser ett ridpass UNGEFÄR ut för mig! :) puss Moah :** hoppas du fick lite motivation! ;*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0