Uppdatering

Nu är jag hemma och ska vara det.. ;) Jag kan ju ta veckan lite kort, i&med att skolan börjar, träningar och sådant.. :) Måndag: Skola till halv 1, sen stan & fika med Agnes.. Sen om jag hinner ska jag rida! Tisdag: Vet inte när skolan slutar.. :o Men rida och antagligen träna Comet! Onsdag: Rida, packa inför Åby(klasser osvosv. kommer) och skola såklart.. xd Torsdag: Skolan, packa det sista, tvätta hästarna också.. Sen åker vi dit på kvällen! Fredag: Meeting Åby! Lördag: Meeting Åby! Söndag: Meeting Åby! Såhär kommer min vecka att se ut.. När man ändå hör att man ska till skolan saknar man det ändå lite.. Men sen andra dagen, är det som bortblåst.. xd Igår kan jag också skriva om förresten.. ;) Diddi skoddes, äntligen! Så nu ska hon igång, ska ta det lite försiktigt men hon måste ändå få kondition! Sen red jag Tibbie och gud så fin hon va i slutet! Först va hon typ stel i rumpan(haha xd), hon ville inte böja på sig med rumpan typ, eller om man säger att framdelen gick bra, men rumpan bara va efter henne, så jag gjorde mycket sluta(rumpan innanför spåret), men det tyckte hon va riktigt JOBBIGT! Men sen gick jag ner på ängen och där fick jag till det.. Det va nästan som om hennes rumpa va lite stel. Jag red fram henne på vägen också dessutom.. Och innan jg börja trava fram gjorde jag öppnor(framdelen innanför "spåret"), slutor, skänkelvikningar och halter m.m. Det tror jag hon gilla, och man kände verkligen hur hela hennes rygg bara gick som en boll typ. Kollade bakåt fleera gånger men hon arbetade verkligen med ryggen!! Sen trava fram i ett friskt tempo, innan jag började arbeta. Även där va hon riktigt bra med ryggen!! Och sen va hon ju stel i vänstra varvet i rumpan, jag jobbade lite med det men hon tyckte nog att detvar väldigt jobbigt.. Sen lite galopp & efter det gick jag ner på ängen bara för att få med rumpan! Sen gick det efter ett tag! Och så galoppera jag upp för en backe i kort galopp, efter det, några galopp-ombyten och sist trava vi av.. Men allra sist skritta vi såklart av! ;) idag, ska alla tre ridas. Tibbie lite kondition, Comet ska bara gå lite uppför backarna i fin och lugn galopp, och diddi ska skrittas! Sen ska jag försöka städa mitt rum. Och fixa kläder till skolan och lite sånt! Det enda bra med skolan är att man får dom gamla rutinerna! Och kaaaanskeeee tvätta diddi IGEN, hon ser hemsk ut igen, haha! xd Så, det va lite.. Nu har min hand somnat.. xo Puss Moah :*

Kommentarer
Postat av: Elin

Tror att jag ska till Åby och fota i helgen :D

2012-08-19 @ 11:46:10
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0