Storhäst VS Ponny*********

Något som jag tycker är "hett" nu i ridvärlfen är storhäst & ponnytävlingar.. Jag vet MÅNGA DUKTIGA ponnyryttare som nu ska gå över till storhäst, och sen tycker dom att det är SKÖNT för att dom slipper alla dessa tykna, dryga, jobbiga små ponnyryttare som i deras ögon kanske inte ens vet vilket håll man sitter åt.. Som enligt dom sitter där på ponnyn som ställer upp & hoppar i vilken situation som helst.. Sen så är det inte bara dom som ska gå över på storhäst som säger såhär, MEN dom flesta! Jag undrar, hur många storhäst tävlingar är det inte så med egentligen?! Jag själv tycker att VISSA ponnyryttare är lite dryga osvosv. men säg NÅGON som INTE har fått kämpa med sin ponny, det kan vara allt från att den bara springer, tittig, "bitchig", allmänt dum eller kanske att den inte respekterar dig.. Jag har nog ALDRIG vart med på en Nationell ponnytävling där det finns någon som inte kan höger-regeln.. Eller någon som Är dryg, men vet så många som man uppfattar är dryg för att man är så jkla nervös.. Har hänt flera gånger för mig.. Sen försöker jag gratta & prata med några/flera på tävling, lilla blyga jag, haha.. x) Jag tycker att dom "nya"storhäst ryttarna inte ska säga sådant här "ont" om ponnytävlingar.. Jag blir ARG på folk som säger att DEN ponnytävlingen suger bara för att dom som e där inte kan nått & underlaget suger.. Säg hur många underlag som suger på storhästtävlingar då!! Detta är vad JAG tycker, thats it, men kände för att få det ur mig!! @@ //Moah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0