Att prestera-att tänka rätt!

Asså jag har så sjukt lätt att prestera ibland, men vissa dagar blir det allmänt kaos.. Just nu presterar jag och mina ponnysar på topp, både hemma och på banan! Och ska jag säga receptet, tänk posetivt! <3 Men ibland kommer den dagen då hästen bara springer, är allmänt jobbig osvosv. fråga mej, jag vet gott och väl hur det är, Tibbie var så en lång period, jag VILLE inte gå ut till stallet och ta mig en ridtur, just då var det jobbigt! Men sen vände det och vips var ponnyn bättre än bäst, har sådana dagar med Comet också men det är faktiskt ytterst sällan.. Vidare till tävling då, gud vad svårt vissa tycker det kan vara att tävla, för mig-tvärtom, jag bara älskar att tävla, ser det som en posetiv grej efter allt slit ridandes på den dära grusvägen för att man inte får igenom hästen i ena sidan, eller då man är tvungen att hoppa 40 cm när den snyggaste killen i stallet är där.. IBLAND är det jobbigt att gå ut till stallet och mocka när alla andra är på tjejmiddag, IBLAND är det jobbigt att tvingas rida hästen när alla ska på fest, IBLAND är det jobbigt att gå ut i regnet och ge hästarna mat och sedan komma in pissblöt, men tänk då efter.. Hur mycket gör egentligen inte hästen för dig ? Om man kollar hästnet "ställer upp i alla lägen", hur många kan de tror du, rabbla upp alla baklänges när du tränat tillräckligt, men jag kan faktiskt säga att jag vet ett X-antal stycken som faktiskt ställer upp i alla lägen DU ber om.. DIN häst gör det, det är DU som GÖR eller TÄNKER fel om hästen "inte gör som du vill". Men hur många gånger har inte du gjort som hästen inte vill ? Det finns INGA dåliga hästar, bara dåliga ryttare, dåligt tänk och dåliga metoder, tänk på det nästa gång hästen tex. inte vill flytta in framdelen om du ska göra en snygg öppna, bli inte sur och slå den med spöt, gör en halt och tänk posetivt, vad kan ni lära er av det här ? Ha det bra, detta skall jag tänka på imorgon, LÄTT! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0