Tävlingsår 2012

Medans ni läser detta, kan ni få några goa låtar som påminner mig om 2012's tävlingsår:
 
Svenska Mästerskapen utomhus 2012
 
Tibbie
 
 
Comet
 
 
Svenska Mästerskapen inomhus 2012
 
Tävlingarna började i Mars, med Tibbie, LA & LA+5.
Nolla i LA, LA+ rev jag ett, minns att Tibbie va sjukt stark då.
 
Tävlingen efter var i Uddevalla, har nästan alltid haft tur när jag ätvlat där, likaså nu. Går in och levererar och vinner både LB & LA med god marginal.
 
 
 
Efter att det gått så bra bestämde vi oss att efteranmäla till Östadkulle, trevligt ställe.
Vi tävlade där och va nolla i LB men fick ett pet i LA, men annars vinst med 10 sek mot c-ponnys.
 
Efter att vi bestämt att inte hoppa Sveland Cup kval debuteradde jag Msv i Ale-Jenny Lund. I LA:n kom vi 4:a, red aslungt&långsamt, haha.
I Msv kom vi till omhoppning, kom helt fel på ett hinder så rev det och sen blev det helt cp till hindret efter så hon sprang förbi, men en sjuktbra msv debut!
 
 
Sen va det Comets tur att komma ut, en LC & en LB Sveland Cup kval i Lilla Edet, han va nolla i LC men i LB rev han ett hinder i omh.
 
 
Sen mitt första meeting, i Flyinge. Kunde helt ärligt inte gått så mycket bättre, fick 4/8 fel i varenda start men shit va stark och laddad hon va, men sjukt nöjd-vi kom faktiskt till omhoppningen i Ridsport Ponny Cup! :D
 
 
Efter Flyinge(påväg hem ifrån Flyinge rättare sagt) tog vi även upp min fina prinsessa-Kulltorps Deirdre.
 
6 Dagar efter att jag fått hem denna prinsessa gjorde vi våra första starter, i Stenungsund, en LC & en LB Sveland Cup Kval.
I LC:n hade jag ridit henne 4/5(?!?!)gånger innan och hoppat henne en gång. Inga förväntningar utan ville bara komma runt.
Det gjorde vi och jag satsa lite och vi kom faktiskt 5:a!
I LB:n, Sveland Cup va hon lika fin och vi kom 7:a.
Sjukt nöjd! 
 
 
Efter Stenungsund hade vi något djur, eller någon som hade vart hos hästarna, Comet hade som en klo i frambenet, typ som ett hål i skinnet, och Diddi hade rivmärken. Tibbie hade stått i boxen, men även hon hade rivmärken.
Men ivartfall så åkte vi till Skara ochh tävlade(hästarna halta inte något eller hade ont)
 
Båda ponnysarna nollade alla starter, Diddi kom 2:a i LC:n och nollade MHPC som gick i LB(Mountain Horse Ponny Cup) kvalet och likaså Comet. LB+5 hoppade Comet och nollade men det va 1 placerad och hon vann med ca 20 hundradelar, MAX.(hitta inga fler bilder)
 
Efter Skara drog vi ner till Skåne, Åstorp. Sjukt underbart ställe att tävla på!
Både ponnysarna va sååå fina!
Diddi nolladee LA, fick 8 fel i en LA, 4 fel i LB och så fin!!
Tibbie vann LA, 4 fel i Msv och sååå laddad!
 
 
Efter Åstorp åkte jag till nått av det bästa jag vart på i mitt liv, AW.
Sån utveckling, sånna minnen, LOVE IT!!
Längtar till sommaren, tillbaka igen!
 
En dag efter jag kom hem från AW, rider jag en ponny.
Det regnar, nä ÖSregnar.
Vi har hoppat klart och ska börja jogga, undelaget släpper och vi går omkull.
Jag hade brutit benet. Men med en vilja av stål SKULLE jag kvala SM.
 
 
Först åkte vi till Västervik, där jag inte hade nån j*vla kraft i benet, en klass river vi sista hindret, a-hindret i en kombination för en j*vla gubbe ställer sig i vägen, sen flög jag av och aa.. xd
(hittar inga bilder)
 
Sen åkte vi till Räkanhoppet här i strömstad, där satte jag nollan, sista veckan till SM, sjukt nöjd. Vann även den Msv som jag kvala i. 
 
Efter Räkanhoppet var det såklart Svenska Mästerskapen!
I Warm Up:en på torsdag, foortfarande med halv kraft i benet va vi nolla!!
 
Sen kval 1, starta vi 1:a om jag inte minns fel, ledde låååååångt in på klassen MED 64,5 stilpoäng, av Peter Markhne och Malin Baryard!
Vi kom 2:a, nerputtad av GRYMMA Maja Feuk!
 
Kval 2 rev vi 2 hinder, hon blev springig och ofokuserad det sista och jag hade ONT i foten.
 
 
Sen var det bara att vänta och sen fick vi veta att jag va med i A-Final. Jag hade inga förväntningar, bara komma runt. Det gjorde vi. Vi fick 3 pet, men SJUKT nöjd!
Tibbie hade knappt blivit riden på några veckor och det va hennes och mitt först aSM(hon har aldrig heller hoppat SM)
Sååååå nöjd!
 
 
Efter SM var det bara att chilla lite, både med benet och vips så va det nästa tävling. 
Denna gången på ett DRÖMställe. ÅBY!
Fatta fett coolt, jag har RIDIT på ÅBY Travbana!
På Åby gick det asbra!
Både Tibbie och Comet var med.
Comet nolla LB, 8 fel i LA och sen 4 fel i omhoppningen i två LA.
Tibbie va såååå fin då, var som en dröm verkligen, även om Comet var det med så va Tibbie gaaaah! 
4 fel i LA men en tickande BOMB att rida, samma i Msv med en tickande Bomb och 4 fel(rivningar båda två),
Vinst i LA, och 3:a i MsvB.
 
 
Sen var vi i Dingle med Tibbie och Diddi. Diddi va inte helt igång så hoppade bara en LB, hon kom 4:a och hon va såå fin!
Tibbie nollade ena starten, sen valde jag att ta en cp-väg så hon stanna. Men sjukt nöjd!
 
Efter Dingle va det DM i Mölndal.
Diddi kom 3:a i LB:n, hon va så fin och blev ''slagna'' av mina bääästa vänner Linnea och Wilma <3
Tibbie vann LB, och hon va så fin!
i LA:n så rev Tibbie ett, hon hade vart svullen i ögat innan och hindret var mörkt och kom snabbt ur sväng, nöjd ändå!
Diddi stanna först på ett hiner, sen fick jag total black-out och glömde banan HAHA och la en volt och då räknades det som en vägran-.-'

 
Sen Tibbie och Diddi igen.
Tibbie var i farten och vann båda klasserna, även över c-ponnysarna. Diddi skulle kommit 2:a, dock ett oturspet på ett hinder, sen tyckte jag att ett hinder var stort och då tveka jag så hon stanna, men jäklar som hon hoppa sen!
[hitta ingen bild]
 
Sen var det en tävling nära oss igen, i Björneröd. Hoppade en LB på Diddi och vet inte riktigt vad som hände, hon stanna och jag typ ramla av?
Tibbie däremot, hon va sååå fin, vann LA:n, två pet i LA men snabbast tid med 10 sek(över c-ponnysarna), vann Msv, men efter hon kom ut msv så haltade hon, så dom typ 4 ryttarna kändes som 44, om det skulle bli omhoppning eller inte. Men det blev det inte. Tibbie hade vunnit!
Efter det åkte vi och skodde på klinik, vi trodde det var en söm som satt fel.
 
 
Sen skulle vi försöka kvala Comet till Msv.
Vi var först i Göteborg. En LB och en LA.
4 fel i både, ett pet, men kom ändå 3:a i LB:n, Comets första placering!
 
Medans det var SM, var det ju även Änglahoppet. Det tävlade jag med Comet.
Det var massa saker att titta på och såå fin han va!!
Han hoppade allt och vi nollade Warm Up:en,
Kval 1 rev vi några om jag inte minns fel, kommer inte ihåg, haha.
Kval 2 fick vi 4 fel i men vi kom ändå 4:a, min KUNG.
I&med att vi inte var kvalade msv så hoppade vi inte Finalen som gick i Msv.
I Consolation fick vi 4 fel, ett pet, men sååååå sjukt fin!
 
 
 
Sen SM på Tibbie, samma helg!
Detta SM:et var jag faktiskt nervös på. Jag tänkte att nu har jag faktistk kommit så långt!
I Warm Up:en fick vi ett pet på första hindret men en såå fin runda!
I kval 1 var vi nolla, och fick blablabla poäng men kom 5:a!
Sen i kval 2 rev vi 3 hinder, hon va stark & bara sprang, inte alls bra.
Sen i A-Finalen, var jag bestämd att vi skulle vara nolla. 
Jag hade EUPHOOORIIIAAA hela dagen i huvudet.(för er som inte vet brukar dom spela den om man är felfri i finalen)
När jag väl red bara red jag, jag skulle vara felfri, jag red verkligen. Jag trodde att hon rev typ 2 gånger men jag fortsatte bara rida. Och sen i sista 3-kombinationen, jag tänkte bara upp,upp,upp,upp,upp,upp&UPP!
Och visst kom det EUPHOOORIIA efter vi ridit! Jag kolla upp mot tavlan, och visst stod det en 0 där. 
Sååå nöjd! Jag och Tibbie tog oss igenom grymma(&tekniska) Lindelöw's bana med 0 FEL!
Vi kom 12:a i hela SM. 5 placeringar bättre än i somras!
 
När SM var fick även min tränare Bella hem sin gamla ponny Lords Piccolo. Han kommer jag tävla mycket på nu i vår & sommar! Världens snällaste ponny!!
 
Sen åkte vi ju och kollade Tibbie, och mycket väl hade hon ont. Det var då som jag tänkte att ''tänk om hon har haft ont länge, tänk om hon hade ont på SM''!
 
 Efter SM, var det Comet i fokus.
 
Vi åkte och hoppade två klasser i Uddevalla.
En LB & en LB+5(eller LA, nått av dom ivartfall).
Han hoppade som bara den, och visst vann även han båda klasserna!!
Då tävlade jag även ''Korven''/''Pricken''..
Vi hoppade LC, och LC+5. Vi kom 2:a i LC+5 och han va jättefin!!
[hitta bara bild på korven]
 
Efter Uddevalla åkte vi till Vänersborg.
Hade bara med Comet.
Shit vad pigg han var då, var verkligen en tickande bomb och men han hoppa fint!
I LB rev vi ett som han hoppade av ett galoppsprång för stort av, en oxer.
I LA:n startade vi sist. Det enda vi behövde göra var att komma runt då dom andra 2 hade blivit uteslutna.
Jag red som en kratta men Comet hoppade och vi rev 3 hinder men jag red såååååå dåligt!!
Men vi vann där, haha! :D
 
Sedan var det årets sista tävling - Grevagården, Christmas Show.
Han var så fin och vi fick 4 fel på torsdagen, han va så pigg.
Sen nollade vi och var därmed kvalade till Msv!
Sen 8 fel, 2 pet tror jag.
Sen i Msv missade jag ett hinder men shit som Comet hoppade!
Sen hoppade vi Msv sista dagen och då red jag som en jäkla kratta, inte nöjd men Comet hoppade.
Jag är så nöjd över honom!
Bra avslut på 2012.
 
Nu går vi in i 2013 med världens bästa hästar, satsar till 10000 på ponnysarna och skolan!
 
//Moah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0