I fucking love u

Herregud vilken ponny jag har, "hen's" namn är *trumvirvel* - Diddi.
Som hon presterar. Blir bara bättre för varje tävling.

Tar klasserna lite kort så skriver jag dom på datan "utförligt" sen när jag kommer hem..

LA förklass Falken: jag vet inte riktigt vad som hände. Hade bra tryck och allt sånt, han kändes jättefin men han stanna 2 ggr på första hindret. Men tror att han gör som Tibbie gjorde i början med henne. Testar mig alltså. Men annars på framhoppningen var han förvånansvärt lugn & fin, hehe! ;-)

LA förklass Diddi: Hon va sååååå fin, ännu finare än det!!
Hela banan va PERFEKT. Allt flöt & vi kom till omhoppning, dock så hoppa jag före henne in i kombinationen och hon tog ett omtramp så hon rev in, men det va en av våra BÄSTA rundor någonsin.. Hon va perfekt!!

LA+5 lagklass Diddi: Detta var min debut med Diddi i LA+5 och första gången som jag tävlar 1,05!
Och hon bara flög kan jag meddela.. Hon va PERFEKT även här.. Innan start va hon nästan lite loj så jag "väckte" henne med ett litet spö-"nyp"(alltså att jag typ nuddade henne med spöet) och hon va sååååååå fin.. Allt flöt på till typ 8a&8b, då tog jag i henne lite så hon rev in eller ut, vet inte vilken. Sen så var det ett ganska högt(enligt mig) räcke, 9:onde hindret och det va naturfärgat så hon rev det också för jag blev inte klar i handen utan tog i henne dom sista galoppsprången tyvärr.. Och sen sista hindret - 10:an som (enligt mig igen) var ganska hög & biffig bara hon flöööög över!! ;-)

Det är såååååhääääär(x1928773930) kul att det är så många som säger att Diddi blivit så fin.. Enligt åskådarna(HAHAHHA vilket ord x''D) så va hon nästan 15-20cm över VARJE hinder(aa förutom dom hon rev då) och att hon fått en myyyyycket bättre språngkurva!!

Så kul att höra!! <3

Nu ska jag chilla lite, så hörs sen igen..
Kram Moah :*

Btw, dom andra i laget fick 0 fel, 0 fel och en som blev utesluten, så vi fick alltså 8 fel. Sen är finalen nånstans om typ 1 månad och den går i msv & kommer antingen ha Comet eller Diddi, beror på om Diddi är kvalad och om jag känner mig säker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0