Världens bästa hästar jaoo ;-)

Nyss ätit. Hästarna förut va sååååååå fina.. 
Det blev dock så kallt att Comet fick bli longerad istället..
 
Ivartfall till ridpassen..

Falken:
Skrittade fram honom ute och han var jättesnäll & lite pigg. Hade ju på gramanen och aa.
Sen började jag trav fram och red mycket på volter för att verkligen få runt honom för inner.
Han blev jäääättefin tillslut!!
Gjorde samma i galopp och sedan tog jag av gramanen och hoppade några språng.
Iochmed att jag inte hittat särskilt många knappar blir det lite att vi kommer stort eller kort. Men försöker ha så bra galopp/tryck genom svängen som möjligt så att jag har något att ta av framme vid hindret.
Hoppade i slutet ett räcke på 120(han hoppade typ 20 cm över dock haha, min prins♥) och han bara flööööög över, trots att jag la han hur nära som helst. Sen även en kombination på typ 1m och han va såå fin!!
Världens bästa!♥
Måste säga att jag känner mig så himla säker på honom. Att jag alltid har haft honom lixom, han är så fin verkligen.. Bäst helt enkelt!♥
 

Diddi:
Red inte på graman för att jag hade hackamore och det är inte så bra med hackamore & graman enligt mig, hehe.
Ivartfall red jag fram väldigt snabbt, så att hon blev varm för att det blev så himla kallt och nästintill snöstorm och lilla snuttan frös så hon skaka.♥
Hoppade ivarfall på henne också, och hoppade kombinationen och räcke. 
Försökte att ''glida'' i svängen så mycket jag kunde och det gick jättebra(för er som inte fattar vad jag  menar är det att du ska ta en ganska kort med ''bred'' sväng och sen bara ha samma galopp hela svängen och sedan så ska du inte få nått omtramp utan bara se avståndet och det funkade perfekt!!
Sen i slutet så hoppade vi ett räcke som på ena sidan va 115, och andra 120 och Diddi bara seeeeglade över(haha)..
Hon va sååååå fin, pigg och glad..
 
Min prinsessa!♥

Sen longerades Comet lite snabbt och va duktig, söt och snäll.. Nu ska jag snart duscha, sen bara chilla, kvällsfodra och tillsist endast chilla.. ;-)
 
Hörs senare, ska fixa lite tidsinställda, kram Moah :*
 
Så mig hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0