2014

Wow ett sånt år. I&med att jag inte har nån annanstans att göra en lite längre sammanfattning gör jag det väl här då.
Shit. Ett sånt år.
Jag flyttade till Kungälv helt. Börjat i en riktigt go och härlig klass som jag trivs superbra i. Trivs super här vi bor och hästarna verkar stortrivas. Tävlingssäsongen började med vinst på Falken och 5te plats på Diddi i samma klass. Trots att dom vilat nästan hela förea vintern. Tävlingar rullade på och det gick bättre&bättre på Diddi. Vi var på Spring Camp och fick därefter med mig en större ponny hem - Master. Hade honom fram till vecka 19. Nu har bästa gustaf honom igen, hans riktiga ägare alltså. Vecka 19 däremot, var det tävling på Skyrup. Diddi hoppade helt fantastiskt. Ett oturligt pet i ridsport ponny cup kvalet MEN stor vinst med 15 sekunder till 2an och 35 sekunder till 3an på skyrups derby. Diddi har bara utvecklas och utvecklas. Kvalat MsvB, debuterat MsvB med 8 fel, två pet på sista linjen där jag la henne på tok fel. Men hon har verkligen visat att hon är nog den bästa ponny man nånsin kan få. Hon tävlades mer och mer. Hoppade flera MsvB för rutin och för att få in "känslan". Mig är den första hon gått de stora klasserna med. 
Vecka 25 åkte jag och Falken ner en vecka till skyrup. Han var duktig och hoppade super men sen kom han hem och stannade vecka 26 på tävling i Ale. Då bestämde vi oss att han skulle få vila resten av sommaren och sagt och gjort. Han stod hos en kompis i skåne och vila  och gick på bete. Diddi däremot. Tävlingen i Ale var en av vändpunkterna tror jag. Hon hoppade super, nolla 3 av 4 klasser där jag i den klassen satsa lite för mycket. Delad vinst med en jättebra vän som jag lärt känna efter vinsten - Beata Ronge! Vi fick med oss ett globengehäng hem och även mitt första. Tävlingar flög fram. Gick inte en tävling utan placering/vinst. I västervik veckan efter, även där delad vinst OCH min&Diddis debut i MSVA!!!! Men sedan i Strömstad. Vi ville först inte åka dit men det var min enda chans att kvala till RPC finalen. Sagt som gjort. Sena som vi var men fram kom vi. Bråttom på framhoppningen men vad gör inte ponnyn. 13:de starten och första nollan. Jag gick in - bara för att vinna. Det blev 3 nollor. Kunde knappt omhoppningsbanan men det enda som fanns i mitt huvud var vinnavinnavinna. Och enda nollan och två sekunder snabbare än 2an&3an gick jag in och tog det röda täcket. Sedan i MsvA:n senare på dagen hoppade diddi lika fantastiskt. Dock ett litet skitpet på nästsista planket. Men ändå en 5te plats. Nästa tävling var dagstorp nu innan SM. Där visade diddi ännu en gång hur snabb hon är. 5 sekunder snabbare än Poetic Annie i MsvB+ ledde till en 2a plats då det bara var en dubbelnolla och vi fick 4 fel. Även en 5te placering hoppade vi hem. SM:et var hon jätteduktig på. Men det var stora & höga banor så jag utgick i kval 2. Men att hon kommit så långt är jag väldigt stolt och glad över. Sedan blev det lite vila efter RPC finalen där vi fick 8 fel. Nöjd ändå men såklart lite tråkigt. Nu var det bara att ladda upp inför inomhussäsongen och falken kom hem. Tävlade inte han någonting mer dock. Diddi tävlade Swedish Pony Masters i Ljungby. Även där lite dåligt resultat men hon hoppade super. Hon kändes inte riktigt helt fräsch. Lite vila och sen börja om igen. Och under tiden hade jag även hemma en storhäst. Superfin men bestämde oss att den inte skulle stanna.  På änglahoppet var diddi som sig själv igen. Hade då bytt till Hackamore och hon hoppade helt fantastiskt. I MsvA, stora finalen var den absolut bästa rundan. Dock lite undertempo och in till trekombination kom vi alldeles för nära och då sluta det med riv på a&b, resten felfritt. Sedan inomhus SM. Där hoppade hon super, nolla Warm Up:en, i kval 1, inverkansridning fick jag NÄST HÖGST POÄNG men ett jävla skitriv in i trekombinationen som kostade oss silvret & kanske guldet. Men ändå en placering. Kom till A-final men där var hon inte på topp igen. Det är i stora banor hon behöver få rutin. Men det kommer hon nog inte få med mig då våran resa snart är slut. Alla hästar som kommit och gått under året har jag insett att jag nog aldrig kommer få någon som diddi igen. Hon gör allt för mig. Men har fått hem "pony of my life" vad jag har förstått. Conny. Världens finaste conny, redan kär och ska se till att filma hans små hyss nåndag. Sen får jag inte glömma att världens bästa Falken. Min finaste prins. Har faktiskt blivit såld. En superduktig tjej som heter Klara har honom och det känns superbra! Ville bara skriva detta nånstans. Tänkte även skriva mina mål till 2015 men det gör jag nån annan dag! Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0