Börjar blogga här som en ''me....

Börjar blogga här som en ''mellan-blogg'' innan jag ska byta till en annan...
Kommer som sagt börja blogga HÄR istället för min förra blogg... Blogg.se var helt knäpp, så man kunde inte lägga upp bilder eller nått, dåligt! Kan väll presentera mig lite även om jag kanske inte är så ''ny'' för er som kommer läsa den!
Mitt namn är Moah Eckerlöv (kolla blogg-namnet, haha) och jag har nyss fyllt 12 år, på min blogg kommer ni mest få läsa mobilbloggar då våran data är sönder men är just nu på lagning. Men ivartfall, ni kommer att få läsa om mina 3 ponnysar, varav 2 b-ponnysar och 1 d-ponny som är till salu, och det är något jag verkligen INTE vill. Skriver lite ''kort'' info om hästarna(i storleks ordning)

TIBBIE:
Min lilla prinsessa som verkligen gör allt man ber om... Alltid glad och just nu är hennes favoritsak att ''rymma'' ifrån hagen (vi har ingen el på, då våra ponnysar aldrig smiter annars), men som tur är så hittar man alltid henne i någon annan hage eller i trädgården...
Inom träning och tävling så är hon världens studsboll, som man inte kan tro när man ser henne(man ska inte döma nån efter utseéndet säger man, eller ;-)---)... Men ivartfall-Tibbie är som sagt en studsboll som hoppar över det hon ser(och får), vi ligger just nu på LA(90 cm)-nivå och ''försöker'' kvala MSV(100 cm). På träning hoppar vi hon lätt banor på 110 cm. 
Hon är guldbrun på sommaren men grå(om man klipper henne) på vintern, född 2002, haft henne sen den 9 Februari 2011, hon är 126/7 cm i mkh.
Tibbie, jag älskar dig mer än mest! ♥

COMET:
Detta är min KUNG!
Han lever livet, som man kanske förstår... Comet har inte haft det lätt innan han kom till oss den 29 Maj 2009.
Han köptes som problemponny då han rusade i galoppen... Nu är han världensuniversums bästa ponny!!!
Han kör sitt race, testar mig lite när som helst, och han är superduper duktig på att gå i skänkelvikning när någon annan ponny går före mig när vi är ute på tur...

Han gillar att hoppa men vissa hinder är läskiga och enligt Comet så är han åsikt såhär: ''Det där kommer komma och äta upp mig i vilken sekund som helst..)
Men efter två år så känner jag Comet utan&innan och Comet känner mig, och vi båda känner oss trygga med varandra... Jag kan meddela att jag nog har ramlat av minst 70 gånger på Comet!

Comet hoppar jag upp till LB(80 cm)-nivå och har tävlat LA(90 cm) men inte med så bra resultat, dock. Tränar upp till MSV(100 cm)-nivå och ännu högre...-
Comet har haft en skada som han fick förra året i April/Maj, en hoovbensfraktur på ovansidan av hoven. Men NU är han äntligen frisk och kry och jag längtar tills jag får åka ut och tävla på han då han verkligen ÄLSKAR att visa upp sig!
Han är en welsh ponny imp. Tyskland. Född den 2 Juni 1999. 130 cm i mkh. Han är rådjursfärgad med silvrig man & svans, små öron, och mellanstora ögon som ''sticker ut''(jag skojar inte)...  Man kan inte annat än att smälta när man ser min skönhet!
Comet, du är min ögonsten. Jag behöver inte säga mer än att jag kämpat blod-svett-&-tårar... Men det har gett resultat! Jag älskar dig Comet! ♥

Monksfield Star-''Glader'':
Vad ska jag säga om min Prins?!?!-
Finns inte ett ord om denna surmuppen! Han är bara BÄST!
Har dock bara tävlat LB+5(95 cm)... Han är rödbrun och är Bäst!
147,2 cm utan skor och 148 cm i mkh med skor, haha! xD

Det var lite info om och mina ponnysar, ska fixa lite här och sen så kommer det upp lite inlägg...

Puss&Kram Moah! :* Ni får ingen bild då jag inte har några bilder på denna datan då jag lånar den... ;)

Kommentarer
Postat av: SaraTheMovie

Haha okej:)

2012-02-13 @ 16:02:57
URL: http://www.SaraTheMovie.bloggplatsen.se
Postat av: SaraTheMovie

SV. ja ska tävla den 22 april, (bohuscupen) första omg i strömstad:D

kram<3

2012-02-13 @ 16:04:19
URL: http://www.SaraTheMovie.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0