Gårdagens ridpass 19/2-12

Jag kan börja med att säga att jag red barbacka...
Började med att skritta ner till sjön med mamma och hennes ''väninna/kompis''(somsagt)... Sen så kom vi till vägen igen och då så travade jag henne lite och AMAGAAAD så fin hon var, NU vet jag vad det har vart för ''FEL'' på Tibbie nu i vinter... Jag har trott att hon har testat mig och så, hon har inte vart sig själv faktiskt. Har stegrat, bockat, sparkat, skyggat för varenda liten sak, inte velat arbeta rätt/gå i rätt form, inte lyssnat på mina hjälper och allmänt stel och jobbig, faktiskt! Men NU vet jag vad det har vart...
Tibbie vill INTE ha snö+att hon får lite extra vitaminer nu... Och igår, nu när snön har börjat töa bort, SHIIET vad glad och roligt det var att sitta på hennes rygg! Hon verkligen arbetade med hennes bakben och gud vad pigg hon var... Förut kändes hon liksom trött och nästan lite seg men igår...
Det som var så roligt var att när jag galopperade så tyckte hon att det var så roligt att hon hoppade upp eller vad man ska säga så jag flög typ 20 cm (för att vara ''korrekt'', haha) ovanför hennes rygg och hela hon var som en kanon som skulle kunna sprängas när som helst.
Tibbie är seriöst den gladaste hästen jag vet! ♥
Nog om det nu...
Sen så när hon inte hoppade/studsade fram så gick hon hur fint som helst!
Shiiiet vad nöjd jag blev över henne igår!
Universums finaste flicka! ♥

Puss&kram-Skumbanan! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0