Gårdagens Ridpass Tibbie 23/2-12

Jag red barbacka iom. att hon alltid är gladare då, vi skall kolla så att min sadel ligger bra...

Jag började skritta fram länge och hon kändes jättefin, gjorde halter, skänkelvikning, öppnnor & slutor och gud vad lydig hon blev! Sen så började jag trava lite lungt och gjorde samma här... Hon var HELT A-M-A-Z-I-N-G! Jag skojar verkligen inte! Jag travade rätt så mycket och så red jag henne mycket på rösten, hon var verkligen HUR fin som helst!
Sen så galopperade jag, och hon skulle inte få öka bara för att jag red barbacka och hon gick verkligen hur fin som helst, hon gick lungt i form och jobbade på riktigt bra med bakdelen/bakbenen! Tränade på galoppombyten och hon var superdupermegadunderultimatjättesåhääääääääääääärfin!
Och sist så travade jag av henne, då tyckte hon att det var lite tråkigt och jobbigt så då började hon stutsa pyttelite.. Jag måste också erkänna att jag blev lite hårdare i handen då så det var också ett av dom skälen för att hon började studsa, men sen så sökte hon sig direkt neråt och hon gick jättefint och arbetade braaaaa med ryggen!
Kan även tillägga att detta var det BÄSTA dressyr-passet som jag ridit på Tibbie NÅGONSIN!
ÄR SÅ JVLA NÖJD ÖVER HENNE!!! ♥♥♥♥♥
Nu får hon två förtjänta vilo-dagar, samma med Comet! ♥
Puss :* ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0