Hur jag lägger upp en tävlingsdag..

Tänkte skriva hur jag lägger upp en tävlingsdag, dagen innan & dagen efter. Dagen innan: Rider hästen, borstar och fixar, kanske tvättar den.. Sen så plockar jag ihop alla schabrak, huvor, grimskaft, mat, osvosv. Sen putsar jag och fixar nrlapp & sen måste man nana! Tävlingsdagen: Går upp, mamma är uppe tidigare och hon ger hästen mat och fixar och lite så. Jag klär på mig och fixar mig, äter det jag får i mig och sen drar jag ut. Sen så åke vi typ, när vi kommer fram går jag & mamma och fixar anmälningen sen går vi banan, sen fixar vi hästen och så börjar jag rida.. Och sen så rider jag och allt sånt.. ;) När vi kommer hem så lastar vi ut hästen, sen går jag in, och då brukar jag alltid somna! xD Sen går jag ut och fixar och sånt.. Dagen efter: Bara skrittar hästen som jag tävlat och fixar stallet, och rider dom andra hästarna! <3 Notera att hästen kan vara hästarna också!! :-) P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0