Dagen&gårdagen..

Godmorgon!! Ska snart gå upp och släppa ut hästarna. Har blivit förkyld igen och nu lider min hals något otrooooligt!! Idag ska jag göra maaassa läxor, hästarna ska skrittas lite och aa.. Ska försöka få tagpå en hovslagare som kan sko Comet nu.. Måste ju på några meetings innan SM och försöka kvala honom! Igår förresten gick det JÄTTEBRA!! Och förresten, det va några som undrade varför jag hoppade LB+5 och det är för att jag tycker det är onödigt att hoppa Diddi själv när Tibbie också kan hoppa den höjden. Det är inte löjligt lågt(eller okej-det är det) men vi startar det eftersom jag vill nästintill alltid ha en förklass(inte på meetings däremot) så det är därför vi har "gått ner" i klasserna lite, sen kommer vi starta msv så snart som möjligt igen.. Bara att vi måste hitta nån som är nära.. ;) Tibbie LB+5: det var en A:0, jag tog en snääv svängtill 2:an men vi klarade den! Sen en ganska snäv sväng till 3:an och sen en galoppsträcka där jag galopperade på henne. Sen en snäv sväng till 5a & 5b, sen galoppera på till 6:an och galoppera på till 7:an & 8:an. Sen avslutade banan med en snäv sväng till en trippelbarr och i mål..(nu fick ni as mycket information, hahahha), den klassen vann jag.. MED 10 SEKUNDER!! Bästa Tibbie! <3 Diddi LB+5: samma klass här, alltså en A:0. Tänkte inte svänga någorlunda då jag tycker att det kunde vara smartare att "utnyttja" hennes galopp.. Sen flöt allt JÄTTEBRA men fick ett RIKTIGT OTURSpet på 8:an(?!!?!?) men såååå fin runda.. Trodde verkligen inte att det gick så snabbt men hade kommit 2:a om vi inte rivit.. Dessutom ser det inte snabbt ut men det går fort, haha! ;) Bästa Diddi!! <3 LA Tibbie: b+c-ponnyerna var ihopslagna och jag var den enda b-ponnyn. Alltså startade jag först. Tibbie var taggad till 100000 och jag likaså!! Grunden var jättefin och allt flöt på bra! Sen i omhoppningen satsa jag inte såå mycket men red fram henne på vissa ställen och svängde lite snävt på vissa ställen.. Vi vann denna klassen också!! Bästa Tibbie! <3 LA Diddi: Jag tyckte att vissa hinder var höga.. 1&2 hoppade vi fint på. Sen till 3 så tyckte jag att den va aaashöög.. Så jag släppte henne typ och hon stannade-MITT fel!! Sen flöt allt på såååå jäääkla fint, man kände riktigt hur hon va över och aa.. Sen red jag henne RIKTIGT bra resten av banan.. Slutade aldrig rida, såååå nöjd över denna rundan!! Bästa Diddi! <3 Tycker att det var en riiiktiiigt bra inomhus-"debut", så taggad till inomhus säsongen!! Kommer också en utvärdering om Troya sen.. Hörs sen, puss :**

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0