Några tips till dig med skimlar..

  • Skaffa dig Magic Brush om du nu inte har det. Om man cirklar den på en kiss-/bajs-/gräs-fläck eller liknande. Nästintill försvinner den! Ska införskaffa mig torrschampoo och testa det + magic brushen.
  • Glöm inte att schamponera in extra mycket i man''roten''. Det fulaste som finns är smutsig man''rot''!
  • Ha skimmel-schampoo. Det är det bästa som finns till skimlar! Ha gärna lite extra i svansen och låt det verka en stund så att svansen inte är gul. Men ha inte i det förlänge, då får svansen en liten blå-lila ton.
  • Det finns väldigt många skimlar på tävlingar. Vill du att din ponny ska va lite extra fin. Då tycker jag att det viktigaste är att ponnyn glänser och ha gärna någon utstickande outfit! Men ha absolut inte vitt på en skimmel.. Det är förbjudet, haha!
  • Skimlar ska ha vittt huvud, ta gärna en svamp och tvätta bort fläckarna dom har på huvudet!
  • Skimlar ska inte ha skav, ha så mycket ludd som möjligt om din häst e känslig för att få skav!

Det va några av mina tips! Testa dom och har ni något tips, komentera och säg det till mig då så testar jag det! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0