Svenska Mästerskapen utomhus 2012

Tänkte berätta om utomhus SM detta året.
Vecka 25 var jag på ridläger/träningsläger/camp där jag tränade för några RIKTIGT bra tränare. Tibbie varken stannade eller rev något på HELA den veckan. Det funkade SJUKT bra för henne med sådana intensiv-veckor. Diddi däremot blev halt pga. av en sak(enskilt inlägg senare/imon) men va DUNDER under dom dagarna jag tränade!
Fick FINA ord från Gretzer om Tibbie, även från hon(Anna Wemlerth) som har lägret. Och från dom andra tränarna. ÄVEN FINA/BRA ord om MIG & min ridning.

På söndagen efter att jag kommit hem ifrån lägret var jag hemma och "chillade" jag lite. Måndag morgon var jag och red en ponny(riktigt fin ponny som faktiskt är hälften min ;)-), vi hade hoppat klart. Hade regnat som f*n och regnade medans jag red.. Efter vi hade hoppat klart som sagt, jag ska svänga(i galopp), vi hade precis hoppat en oxer snett-igenom. Går vi omkull. Vi går OMKULL. Varken mitt ELLER hästens fel. ENBART underlaget. Det bara släppte! Min högra fot kom (såklaaart) underst.. Första jag tänkte när hästen ställde sig upp "neej, säg inte att det gått ur led. Då måste jag ju dra tillbaka det igen!!" Det FÖRSTA jag tänkte.
Jag började ställa mig upp, går bort till utgången, eller aa, så långt jag orkar.
Mamma och jag slänger oss i bilen och åker till sjukhuset. Ni kan inte ANA hur ont det gjorde. Resan dit, ca 10-15 min. Sen när vi va på sjukhuset fick jag en värktablett. Jag sa att det "bara var en stukning" men det gjorde ju så j*****vla ont så jag trodde knappt på vad jag själv sa. Men sen kommer den som kollade på foten och sa att den defenitivt va bruten...

Vi blev skickade till östra med lite smärtstillande från tidigare sjukhus. Kom fram till östra och kom in på direkten om jag inte minns helt fel.
Där åkte jag mellan rum till rum, med tjugo-tusentals röntgenś...

Sen medans vi väntade i typ 40 år, jag sov lite om jag inte minns fel och vi hade världens bästa sjuksköterska OCH doktor(ivartfall killen)

Sen skulle jag opereras. Jag skulle duscha två olika gånger.. Inte alls kul.. Btw, glömt och berätta att jag fick dropp hela tiden också. Sen in på operations saken. Jag somnade på direkten typ!
Sen när jag vaknade sa jag "ÄR DET KLART NU?!?" och det va mitt under operationen.. :oo, haha nejdå, skämt åtsido, men sa faktiskt det men då låg jag i en sjuksäng med gips på benet..

Sen sov vi över på sjukhuset en natt, sen hem och så var sommarlovet. Inte göra någonting.. Tibbie blev ju knappt riden så hon tappade ju lite!!

På torsdagen så var jag och tog av gipset. Benet kunde man inte ens stå på. Det var INGA muskler, typ läskigt!
Sen fredagen åkte vi till Västervik. Inga bra resultat men HELT okej för att rida en HEL bana, MSV bana med 1 ben/fot!!

Veckan efter åkte vi till strömstad. Där satte jag en nolla, äntligen!! Anmälde till SM och sen var det bara att tagga!!

Vi kom till SM på onsdagen om jag inte minns fel.. På torsdagen var det Warm Up.. Vi nollade, kändes riktigt bra, lite pirrigt men ända skönt typ..
Fredagen var det stilhoppning.. Gick ut som först tror jag.. Ivartfall bland dom första. Tibbie tvekade lite i kombinationerna men fick 64,5 son stilpoäng och SÅ BRA LOVORD SOM JAG INTE ENS KAN DRÖMMA OM.. LEDDE KLASSEN till sent inpå klassen då jag blev nerputtad av Maja Feuk! Sen bara fixa tibbe till nästa dag, trimma lite och så. Nästa dag fick vi 2/3 nedslag. Jag hade såååå j*kla ont i min fot. Men fick ändå bra poäng för att få avdrag!! Sen fick jag veta att jag var med i A-final trots att det inte gick bäst i kval 2.
I A-final rev vi 2/3 st, både jag och tibbie var trötta.. MEN vi kämpade igenom banan, det var mitt första SM, det var Tibbies första SM.. Tycker helt ärligt inte att jag kan klaga iochmed benbrott och allt sådant!!

Är så glad över att jag har fått göra denna resan med tibbie.. Min ängel! <3


Kommentarer
Postat av: Helga

Hej! Kan inte du skriva om din och tibbies resa? Typ hur länge du haft henne och när ni köpte henne och vad hon kostade? Snälla
Kram till dig från ditt största fan i Norrland!!!

Svar: Heej, vad gullig du e och tack!! :) joo ska skriva ett inläg om det snart. Ska låna min syster data så det blir ett bra inlägg!! Kram Moah!! :))
Moah Eckerlöv

2012-10-05 @ 15:46:09
URL: http://rosasven.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0