Tibbie

Detta inlägget kan bli ett av dom känsligaste inläggen som jag skriver. 
 
Tibbie. Min kära, underbara, fina, coola, grymma, bästa Tibbie. Att hon och jag en dag ska skiljas vet ju alla. På ett eller annat sätt. Det är dock inget som jag tänker på så ofta. Jag njuter så mycket jag kan med denna ponnyn. Både dom dagarnasom det går skit finns hon alltid och gör mig glad på ett eller flera sätt! ♥
 
Men ivartfall. Tibbie och jag kommer ju en dag skiljas från varandra. Den dagen kommer bli den jobbigaste dagen i mitt liv!
''Planen'' med Tibbie är att jag ska rida henne hela nästa år ut, om jag inte blir förlång eller tung men det får tiden avgöra. Sen ska hon lånas ut ett år(ungefär), efter det kommer hon till oss och ska då betäckas och få föl. Sen efter det kan hon då antagligen säljas.
 
Tibbie är det finaste jag någonsin kan få. Hon har allt den ponnyn. Bara du från första dagen kommer överrens med henne, så är ni kompisar livet ut.
 
Tibbie är en den snällaste ponnyn man kan ha att göra med! Inte kan man tro att hon är tävlingsponny när man håller på med henne i stallet osvosv.
Att hon lika gärna rids ut som att tävla en maxad msv bana på 1m.
Men, nu säger jag inte att hon är lätt att rida. För det är hon inte. Långt ifrån svår. Att hitta knapparna på henne tar sin tid. Efter ca 1&ett halvt år, har jag hittat dom. Att när hon börjar studsa(som hon knappt gör nu) är blixtsnabb och gör ''den saken''. När hon höll på med huvudet gjorde jag ''den saken''. Att jag hittat alla knapparna kan ni fetglömma. Att alltid måste kolla över hindrena och Tibbie taxerar själv är svårt. Men att hitta perfekta avstånd är hon bäst på, och svänga & gasa får vi ju inte glömma.. ♥
 
Tibbie är den finaste ponnyn som finns på denna jord! Ängeln från ovan är hon! Hon är min prinsessa, och vare sig vi ses varje dag eller vart-femte år. Ska du veta Tibbie. Att jag älskar dig av hela mitt hjärta och lämnar dig aldrig. Jag står vid din sidan tills du tillslut inte orkar mer
 

Och ni ska veta, att dagen då hon antagligen ska säljas, ska jag ha första tjing på henne om hon därefter säljs! ♥
 
 
 


 

 

 
Att våran ''karriär'' bara har börjat, kan ni ge er på. Tibbie kommer gå dom allra högsta klasserna en dag. Med mig eller någon annan, men jag vet att hon kommer gå det högsta!
 

Min fina, knasiga, charmiga, söta Prima Donna~Tibbie! ♥
 
 
Nu kan jag inte skriva mer. Dränker snart datan i tårar. Har inte kunnat få ut mer i ord om denna fantastiska ponny. Så detta får räcka! ♥
 
Tibbie, jag älskar dig! ♥

Kommentarer
Postat av: Julia

Heej! Var de jag som tog 5:e bilden uppifrån? :-)

Svar: Jag vet inte, kanske det va. Ska jag skriva namnet ? ;)
Moah Eckerlöv

2012-09-12 @ 21:34:51
URL: http://juliaifullgalopp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0