Cookie

Godmorgon.. STOR KAKA TILL DIG SOM LÄSER ALLT
Idag var jag uppe 06.00, skulle ut & rida Diddi sen Falken.. Men sen fick jag ett problem.. Min (icke)kära ponny Diddi visste att hon skulle få ett riktigt hårdpass så hon ville inte komma in.. Falken ville nog, bara det att jag inte orkade leta efter grimman..
Innan mamma åker och jobbar måste vi dessutom åka och handla så jag tror att jag ska ta en springrunda och bränna bort allt fett jag fått detta sommarlovet haha, och denna veckan hos Elmo i Skåne haha. Ska ivartfall äta nyttigt nu så jag är slim-fit till skolan igen ;)

Just nu sitter jag och läser lite bloggar och lyssnar på musik, blir lite sorgsen när jag ser Cometen, saknar han så ibland, men vet ju att han har det sååå bra hos Linus och resten av fam Herzig!
Även Tibbie kan jag sakna sådär riktigt mycket vissa dagar, klart jag saknar henne varje dag men vissa dagar går det bara inte att inte tänka på henne.. Idag är en sån dag fast med Comet istället.. Får väll hoppas på att han tänker på mig med! ;)

Aja, tur att jag har Falken & Diddi, trots att dom inte alltid vill komma in.. Just därför är b-ponnysarna bra, dom kommer om man har godis och sen end of that, medans dom större aldrig vill komma in, trots att man har godis med sig.. Jaja, får väll försöka få in dom sen, Diddi ska gå på hårt nu, alltså samma som mig, när jag väl fått in henne ska hon få stå i grushage resterande veckor av sommaren haha. Lite gräs på kvällen men max 3 timmar/dag!

Ivartfall, när jag va hos Angelica hade jag väldigt trevligt(för er som undrar, Elmo heter egentligen Angelica men är även under smeknamnen Elmo, Ros-Marie & ibland när hon är The moment killer är hon Bertil men hennes real name är Angelica liksom, så nuvet ni det liksom;)) var även och tävlade, 1:a & 3:a kom jag, i LC & LC+5 lite små hinder för att "hitta tillbaka" och ha kul, ge varann lite självförtroende , Falken va fin och jag lär mig rida honom bättre och bättre för varje dag. Vi har ätit SJUKLIGT mycket godis haha. Därifrån mitt fett kommit från typ?! xo
Aja, bort ska det, snabbare än blixten ska ni veta, men får tänka posetivt, nu har jag fett som jag kan göra muskler av, detsamma med Diddi..
Vi har varit på nått stort köpcenter vid namn Emporia, det va trevligt, har ätit det godaste i mitt liv typ, Yogiboost, har stora planer, mamma ska bara gå med på det först :}

I helgen hoppar jag LC & LB med Falken och Diddi går nolla i LA(jag har bestämt det, därför hård träning) och sen debut MsvB, har hoppat LA ett tag nu och det känns bra så tycker det är dags för högre hehe. Vill kvala henne till inomhus SM faktiskt, hade vart trevligt, likaså med Falken men det är jag säker på att jag gör.

Åhh och SM också, värdiga medalj-pristagare tycker jag, grattis till er!

Nästa vecka förresten, då blir det äventyr, först Liseberg med två kompisar(fråga mig inte hur vi tänkt med 3 pers!?!?) och sen på helgen ska vi till grevagården och tävla, LA & MsvB, hade vart kul att få ett globengehäng men det är ju ganska trixigt att få, ganska hård konkurrens måste jag säga, men det är ju jag och mina pållar också, eller.. Vi kan ju ivartfall låtsas ;)
Kommer även få träffa min KUNG Comet och (i stortsett)bo med honom, löve på den typ.

Aja nu ska jag byta om, säga till mami att vi måste handla, men innan det hinner jag kanske ta en springtur, det märker vi, jag kommer nog somna tidigt ikväll ivartfall.. Nu när skolan börjar ska pållarna ridas innan skolan tror jag, en ivartfall.. Tur att det är 12 dagar kvar tills dess, då är jag slim-fit igen, haha..

Aja, vi hörs senare, ville bara att ni ska veta att jag lever och livet(jaaa...., kanske det bästa jag kom på,) snart rullar;))

Puss Moah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0