Goddag:)

Allt i stallet förutom ridningen och krafftfoder är klart, ska nämligen åka och köpa det innan mamma börjar jobba om några timmar, så nu tog jag mig en ledig stund för att blogga! ;)

Idag ska Diddi ridas i paddocken, hovslagaren kommer imorgon tror jag, eller det måste han ju i&med att jag ska tävla på lördag, båda ska skos tror jag.

Idag lägger jag fokus på galoppfattningar på Diddi, och gör ungefär samma övning som igår på Diddi, den va verkligen jättebra, kom på den helt själv, eller kanske inte jag som kom på den först men jag kom på den helt själv ivartfall HAHA..

Falken får springa lite i skogen idag med, sånt tycker han är kul, ska rida han så mycket i skogen nu som möjligt så han tycker det är kul sen att komma in på banan & hoppa och allt sånt!
Ska kanske bygga upp nått terränghinder i skogen och mamma kanske sätter upp ett hinder på ängen så det blir azum! ;)

Diddi däremot hon tycker det är mycket kul att hoppa har jag förstått och då kan jag ju rida henne lite mer på banan, men klart hon får ridas ut men inte nu när hon har tappat en sko ;o

Men ivartfall så för att ge er en liten förkortning på vad som står där ovan^ är att Diddi går lite i paddocken med fokus på galoppfattningar & Falken får en uteritt med massa skänkelvikningar och sånt, sen kanske jag sätter upp ett litet skogshinder någonstans :}

Sen ska jag även ut&springa och göra massa övningar, idag springer jag dock inte lika långt utan typ en länga är 2-2,5km & så vänder jag så sammanlagt blir det antingen 4 eller 5 km, så sen övningar på det & så ska jag göra bananpannkakor till lunch.. Healthy u know ;)

Men nu ska jag bara kolla på senaste av Teen Wolf, det va längesen & så kanske ett avsnitt av TVD som jag kollat om i&med att Angelica kollade på det och då kollade jag också liksom! Är på säsong 4 nu & om 65 dagar kommer den nya säsong, säsong 5 ut!! ❤❤❤

Hörs senare, puss :*
Btw, min frukost & min lilla kossa på bild;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0