Kan man va lycklig?

Asså jag har tänkt på det en längre period nu.. Kan man verkligen vara lycklig?
När man läser bloggar så är det oftast sånt man skriver om, att hur lycklig man är, hur perfekt ens liv är och bara massa posetiva och glada saker.. Ivartfall för en själv, men för andra, är det verkligen så kul att läsa om sådana saker. Höjer man sitt egna självförtroende? Är det större risk att kommentera något dumt/snällt?
Ja sånt undrar jag verkligen...

Kan man vara lycklig?
 
 
Helt ärligt tror jag inte riktigt det finns svar på denna frågan. 
Alltid är det något som gör att stämningen i livet sjunker, kanske vill man ha någonting så himla mycket att man blir sur och arg för att man inte får det. Kanske man har sagt upp vänskapen med en riktigt bra vän. Kanske du kom på din ''riktigt bra vän'' att den snacka bakom ryggen på dig. Kanske du läser en blogg och bloggaren som tycker sitt liv i bloggen är helt perfekt - vilket du tror på, men i själva verket mår personen bakom skärmen kasst & uruselt. Men iochmed att denna person läser om Sanna Karlssons(tex.) perfekta liv sjunker din självkänsla till -0.
 
Det kan vara sånna lätta saker som tar din styrka och glädje i vardagen, vissa som anser sig vara lyckliga är nog dom som inte riktigt vågar vara ärliga mot sig själva & erkänna fr sig själva att livet är väll bra, men hmm om jag kommenterar lite dumt här, blir jag bättre på det då, eller jag kanske blir snyggare?..
 
För helt ärligt, jag tror att det är sjukt svårt att vara lycklig, du måste vara fokuserad, målmedveten, kunna ta dina motgångar och kunna glädjas åt andra, när du kan allt detta och det en dag börjar rulla i ditt liv, då kommer du kanske våga tänka på att vara lite lycklig.
 

Men en endaste liten text kan göra dig ledsen, ledsen och besviken i stortsett livet ut.
Men samtidigt kan en text förändra hela ens liv, man kan bli sjukt lycklig/glad/arg etc.
 
Jag undrar verkligen, då det finns alltid något som gör en nere..
Kan man vara lycklig?

Dessutom vet man ju att det alltid finns personer som vill förstöra för en.
Det finns nog ingen som alltid vill alla väl, och för att vara lycklig till 110%, tror jag verkligen att det behövs att man vill alla väl.
 
//Moah
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0