Påväg

Ajjemen, nu ska jag skriva ett riktigt ordentligt inlägg för er som vill veta! ;-)

Igår när jag red an, trimmade med graman och han va verkligen jättefin, tog inte riktigt skänkeln men sen "väckte" jag honom och sen va han mycket finare, fick runt honom och han va fin i båda varven, rider med det "vanliga" tränset, alltså inte hopptränset och det har mycket bredare nackstycke än hopptränset så trycket fördelas väll säkert mycket bättre för han är mycket jämnare i varven med det, ska byta så att hopptränset får det om några dagar, så testar jag att hoppa med det, inte idag asså men om några dagar hemma då kanske han blir ännu bättre med det! ;)

I förrgår hoppade jag ju honom, och jisses som han hoppade, shit, hoppade kombination oxer-räcke, han hoppade lite åt höger men det va bara att peta lite med spöt så hoppade han det jättefint sista gången! Sen ett räcke med vattenmatta under och han va verkligen super, sen en trippelbarr och han bara FLÖG, shit så fint han hoppa.. Fast det som jag nog är mest stolt/glad över är att jag ANDADES, haha shit vilken filosof jag lät där men jag ger er verkligen tipset att andas när du rider, haha, du ser avstånd också, det va nämligen det, vi satte varenda avstånd på hela passet, trots att vi hoppade maxat! :')

Men nu till dagen, idag är det ju tävlingsdax, vi är snart framme, om typ 15 min, är alltså i god & bra tid vilket är, i LA+ som jag hoppar är jag nämligen första start för att det inte är några B-ponnysar.. Men först startar ju min lilla prins och Linus i LA:n! :D

Men nu har vi åkt lite vilse för det var ett vägarbete så dom hade rivit bort hela vägen så nu får jag va lite social, hhahahah, fett tråkigt inlägg men ajaaaa

Coco Moah :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0