Dagarna innan tävling..

Nu tänkte jag berätta hur vi gör dagarna innan tävling..
Vi börjar med:

Rena & snygga hästar:
 
Iochmed att Diddi är VIT & VÄRLDENS SMUTSGRIS så tvättar jag ju alltid henne men brukar tvätta dom andra också ibland.. Speciellt Comets ben, svans & man(mn iochmed att jag är ganska så dålig på att tvätta BARA manen utan att blöta ner hela Comet så brukar jag tvätta hela han istället..
Ivartfall så tar jag då Diddi som exempel.
 
Dagen som vi åker brukar vi tvätta dom noga. 
Först så sköljer vi av kroppen noga med vatten, schamponerar in detta schampot.

Ingvarssons Show Schampo - Välgörande schampo som dämpar gula nyanser. Lyfter även fram ljusa/gråa nyanser. Gör pälsen ren samt tillför glans och lyster.
 
Det är aaasbra och håller i ungefär 2 tävlingssäsonger. Det är inget speciellt skimmel-schampo men det tar bort gula fläckar. Har detta på alla mina hästar.
Jag brukar låtta detta sitta i i svansen ett tag så att den inte är så jättegul.
 
Sen när jag sköljt bort allt vatten och Diddi står där jättesnällt och gulligt som en dränkt katt så flätar jag svansen. Diddis svans flätar jag bara för att den inte ska bli bajsig. Annars tycker jag att det är finast när svansen är ''rak''/så som dom är.
 
Och innan jag flätar den, brukar jag spruta ner den med pälsglans, moahaha.. :3
Sen borstar jag manen och resten av kroppen, och sprutar ner det med pälsglans(förutom där sadeln ligger)!
Pälsglanset som jag använder är *trumvirvel*'
TIB Pälsglans.
 
Förut använde jag Tobbe Larssons men tillslut sa jag till mig själv sanning, att ''det enda det gör är att luktar gott, det gör Diddi/hästarna inte ens glansiga''.. Och visst gjorde jag ett grymt val.. FÖR DETTA ÄR ASBRA! :D
Det luktar gott(dock inte äpple *sad face*, men typ DIDDI & PÄLSGLANS.. NÄ NU VET JAG VAD DET LUKTAR; SOMMAR OCH ATT MAN KAN TVÄTTA HÄSTARNA UTE MED VÄRLDENS FETASTE BRÄNNA, HAHA.. DET LUKTAR SOMMAR SÅ E DE BARA!!
Ivartfall är det såååå jäkla bra!!
 
Och sen såklart alla borstar som jag använder, vissa har jag vunnit, och vissa är köpta på Hööks.. Mina favoriter är sånna som har naturfärg.. TYP SÅN HÄR:
 
Sen nu i helgen så ska jag be mamma att vi ska köpa 2 nya saker nämligen..... *trumvivel igen*
Easy White från Veredus. Den ska vara jättebra på skimmlar har jag hört!!
 
Eskadron Hoof Balm. Asgulligt ju, hovarna får både ''inpackning'', luktar JORDGUBB och börjar GLITTRA.. 
Lätt att det ska bli mitt liksom!! :'D
 
Jag har även några saker som jag vill beställa hem(från Ponnypop för er som undrar), ni ser dom nedanför....
ASSÅ LIKSOM GLITTERSPRAY&SCHAMPO... SOM LUKTAR JORDGUBB, ELLER VARFÖR INTE ÄPPLE!!
Detta ska bli mitt, MOAHAHHA!! *ondskefult Mohahahhah*
 
Detta var ju bara hur jag borstar hästarna och så. Nästa del kommer inom kort!!
 

//Moah
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0