Falken

Namn: Valkenier
Färg: Gulbrun
Mankhöjd: 140 cm
Ras: Svensk Ridponny
Född: 1997
U: Orchard Landlady E: Oosting Edison UE: Orchard Limb-Looper
Uppfödd: Vervoorn, Holland
Ägare: Moah Eckerlöv, Stall Spoltorp
 
Jag har haft Falken i lite mer än tre månader och har hoppat upp till MsvB med nolla. Innan jag fick han har han gått SM och 2011 var han Skånes/Blekinges bästa c-ponny. Under några år blev han inte tävlad/hoppad då dom som hade honom var rädda så är iochmed det lite sparad. 
Jag och Falken har hittat varandra väldigt snabbt och vi hoppas på utomhus SM redan iår. Inget måste men skulle varit roligt! 
Mina långsiktigt mål med Falken är att ha så kul och tävla det allra högsta på c-ponny, som Nordiska Mästerskapen, Baltic, SM osvosv. 
Han passar mig som handen i handsken tycker jag(och även många fler) och trots att jag haft han så kort tid har jag lärt mig honom väldigt fort, ja allt har jag ju inte ''lärt mig'' men det gör man ju knappt aldrig heller så.. ;-)
Hemma tränar vi 120 banor och enstaka 130. Vi tävlar upp till Msv B som är 110 så snart blir det förhoppningsvis Msv A(120)
Jag hoppas att jag och Falken kommer få mycket kul ihop och mycket vinster och placeringar, och såklart även bara leva livet och ja som sagt, ha så kul som möjligt.. Dock så är ju det roligaste han vet är vinna(detsamma med mig, haha) så kul kommer vi nog att ha det! ♥
 
 
 
Min kung♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0