svar på fråga - hästar genom tiderna(hahahha, fett vuxet det lät)

Josefin:
kan inte du skriva lite om alla hästar du haft?? när du hade dom och hur det gick med dom, vart dom är nu och sånt. hade varit jättekul att läsa :)

Svar: Självklart kan jag det! Det som är är att jag faktiskt inte haft så många ponnysar/hästar men kan skriva om några som jag ridit/haft åt andra! :)
Dom som jag har nu fixar jag ett eget inlägg åt som kommer upp imorgon! :)

Blondie, b-ponny:
 Blondie var från början min systers b-ponny russ men när hon slutade rida ''fick'' jag henne. Hon va lat och seg och va i stortsett alltid tjock haha. Jag hade henne på ''riktigt'' innan var hon utlånad till en ridskola här i Strömstad och då bodde vi i Göteborg, men mellan ca 2007 och 2009-2010 har jag för mig! 
Henne tävlade jag inte. Nu är hon hos mina bästa kompisar, Ellen och Elin och lever livet som 20(tror jag?!!?) åring!
hahhaha lol, ht 08.
 

Yummie, b-ponny:
Yummie hade vi som ett projekt under en period, hon hade väll sina egna åsikter och det klickade aldrig för mig med henne, det var väll tänkt att jag skulle tävla henne lite men aa, somsagt, vi klickade aldrig riktigt.
Sedan lämnade vi bort henne till några som utbildade henne lite bättre, och nu står hon på Kramfors Ridskola och jag tror hon trivs jättebra där! När vi hade henne var hon ca 3-4 år har jag för mig, hade henne runt 2010 har jag för mig. Tävlade aldrig henne.

Dalindra, b-ponny:
Dalindra red jag för ett försäljninsstall mellan 2008/2009 har jag för mig. Hon var verkligen min lilla prinsessa då, hehe. Hon lärde mig jättemycket, hon var ju tyvärr inte min egna men jag ville så gärna ha henne, hehe. Hon sparkade om vartannat steg vissa dagar och i början men jag gilla henne ändå, hehe. Sen såldes hon till en som hette Alva, sen nu för några veckor sen såldes hon igen till någon.. Hon är en av dom ponnysarna jag lärt mig mest på!
Tävlade henne aldrig dock.

Aniara, d-ponny/litenstorhäst:
Aniara hade vi runt 2011 tror jag. Henne klickade det aldrig med och hon va ca 4 år tror jag. Nu vet jag inte vart hon är. Tävlade henne aldrig.
 
jisses sån söt filur åt vänster.

Monksfields Star, d-ponny:
Glader hade vi 2011/2012 har jag för mig. Han va verkligen min stora prins hehe. Han va född 03 och imp Irland. 
Jag tävlade nån tävling och blev typ ute i LC och 8 fel eller nått sånt i LC+5 en gång, en annan gick det bättre, 4 fel i LD eller nått sånt tror jag och 4 fel i LC. Men hoppa kunde han.
När jag fick han va han direkt importerad från irland så det va hans första tävlingar i sverige med mig, hehe.
Och namnet Glader fick han för han var så sur i boxen haha.
Nu har jag för mig att han är i Skåne hos någon, eller jag vet inte, hehe.

Run 4 Fun, c-ponny:
Fannie köpte vi förra året ihop med en kompis. Då sa dom att hon var problemponny men det var hon verkligen inte. Red henne några gånger och startade en clear round där hon var nolla. En dag när jag red henne så ösregnade det och då släppte underlaget i en sväng och jag fick henne på min fot och bröt den på flera ställen så sen så sålde vi våran del av henne till Michaela som har henne nu, alltså så äger hon hela Fannie nu.
Vet inte riktigt hur gammal hon är men 8 har jag för mig! Nu är hon hos Michaela Görloff - http://michaelagorloff.com/

Lords Piccolo, b-ponny:
Korven/Pricken red jag åt min tränare Bella ett tag och tävlade han en gång. Han är 16 år har jag för mig och red han lite förra året tror jag det var och var dubbelnolla i båda klasserna och kom 2:a i andra klassen!
Trevlig ponny detdär!
Nu äger och tävlar Cornelia Von Dommele Olsson honom och det går bra för dom!! 
 

Tibbie, b-ponny:
Tibbie vet nog alla vem det är, aja för er som inte vet, det är, var och kommer alltid förbli min prinsessa. Fick henne 2011 och då hade hon hoppat några Msv med uteslutningar. Sedan efter vår tid ihop har hon hoppat 2 SM och vinster i Msv. Tibbie och jag lärde så himla mycket av varandra. Det finns ingen bättre b-ponny än henne. Alla ska ha en ponny som Tibbie, hon ville alltid göra rätt, såg alltid något kul i det hon gjorde. Även om vi hade våra dagar så finns det aldrig någon som henne. Hon kommer alltid vara min no1 prinsessa.
Henne tävlade jag somsagt 2 SM med och vinster i Msv.
 
Nu är hon hos några i Tanum där dom precis debut tävlat.
Kommer alltid älska henne, no matter whaaat. ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: josefin

har inte Lovisa Mattsson tävlat Glader? varför gjorde hon det ?

2013-09-10 @ 07:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0